Kuki jest to pozabankowa instytucja finansowa, która pomaga klientom uzyskać środki na zaspokojenie niezbędnych, bieżących potrzeb. Jest to jedna z najmłodszych działalności pozabankowych, dostępnych na polskim rynku. Jej głównym celem jest współpraca z klientem, w taki sposób, aby jak najkorzystniej, najwygodniej i najłatwiej pożyczyć pieniądze. Tylko w takim sposób jest w stanie wypracować stałe grono klientów. Na dowód tego, firma posiada konta aż w 8 bankach: PKO Bank Polski / Inteligo, Pekao SA, mBank / BRE Bank / MultiBank, Santander / BZWBK / Kredyt Bank, Alior Bank / T-mobile / Bank BPH, Millennium Bank, Getin Bank, co przyczynia się do sprawności i szybkości usługi.
Jakie produkty oferuje firma Kuki?
Firma Kuki udostępnia swoim klientom chwilówki online. Jej usługi są przeznaczone do realizowania krótkoterminowych potrzeb. Najkorzystniejszą i jednocześnie wyróżniającą tą instytucję jest możliwość wzięcia pierwszej, darmowej pożyczki nawet do 5000 zł. Klient ma 30 dni na oddanie dokładnie takiej ilości pieniędzy, jaką pożyczył, RRSO wynosi 0%. Każda kolejna pożyczka może być ustalona na maksymalnie 15000 zł, również na 30 dni, aby uregulować należność. Parametry kwoty mogą się różnić indywidualnie od zdolności kredytowej pożyczkobiorcy. Inne darmowe pożyczki znajdziesz w naszym rankingu.
Kto może zostać klientem Kuki?
Wymagania dotyczące osoby, która jest zainteresowana pożyczką to:
- wiek: 21-75 lat
- dane kontaktowe: aktywny numer telefonu komórkowego, konta bankowego,
- dokument: ważny dowód osobisty
- obywatelstwo: polskie + polski stały adres zamieszkania
- zdolność do wszelkich czynności prawnych
Jak przebiega proces wnioskowania o pożyczkę w Kuki?
Internetowy proces wnioskowania składa się z kilku elementów, powszechnie znanych w każdej instytucji pozabankowej:
- Wybór parametrów pożyczki za pomocą suwaków na oficjalnej stronie internetowej Kuki. Za pomocą pierwszego z nich określa się kwotę, drugi zaś służy do ustaleniu okresu spłaty.
- Po wyborze parametrów, klient klika na ‘’Złóż wniosek’’ i automatycznie zostaje przeniesiony do formularza informacyjnego, który został uproszczony do minimum. Jako całkiem nowy klient podaje się tam swoje imię, nazwisko, numer PESEL, serię i numer dowodu osobistego, email. Numer telefonu komórkowego jest weryfikowany za pomocą jednorazowego kodu wysyłanego do klienta. Po ustaleniu hasła oraz zatwierdzeniu niezbędnych zgód- podaje się dane adresowe.
- Po poprzednich formalnościach, nadszedł czas na dane finansowe. Następuje weryfikacja zdolności i historii kredytowej przez firmę. Odbywa się również weryfikacja konta bankowego poprzez uiszczenie opłaty rejestracyjnej w kwocie 0,01 zł. Klient nie musi być właścicielem konta, z którego wpłaca opłatę rejestracyjną. Ważne jest, aby w tytule umieścić informację: „Potwierdzam Warunki Umowy Pożyczki Kuki.pl (numer PESEL)”
- Decyzja jest wydawana w zaledwie parę minut. Czas ten zależy od zaksięgowania się opłaty rejestracyjnej. Jeśli klient jest klientem banku,w którym również firma ma swój rachunek, czas oczekiwania znacznie się skróci. Jeśli jednak jest to inny bank, wtedy zależy on od sesji wychodzących i przychodzących. Pieniądze po pozytywnej decyzji są księgowane na rachunku bankowym podanym we wstępnym formularzu.
Weryfikacja klienta w Kuki
Jednorazowo w Kuki klient może posiadać jedną pożyczkę, ma prawo ubiegać się o następną po uprzednim uregulowaniu tej pierwszej. Ma również możliwość uiścić należność przed upływem okresu 30 dni. Jeśli klient ma inne produkty kredytowe, aktywne lub zakończone w innych instytucjach pożyczkowych lub bankach, nie stanowi to przeszkody do przyznania mu pożyczki w Kuki. Wymaganym kryterium jest za to terminowość w spłacie każdej pożyczki lub kredytu, jaki klient posiada lub posiadał. Wpis negatywny w którymkolwiek rejestrze danych, np. KRD lub BIK-u, może przekreślić szansę na kolejną pożyczkę w Kuki. W ten sposób firma weryfikuje solidnych klientów, którzy mają realną możliwość do uregulowania pożyczki bez problemów. Inne sprawdzane bazy danych to: BIG InfoMonitor, ERIF, a także Krajowe Biuro Informacji Gospodarczej.
Co w przypadku trudności ze spłatą?
Firma Kuki daje możliwość jednorazowego przedłużenia okresu spłaty. Mamy do wyboru 3 możliwości: przesuwamy spłatę o 7, 14 lub 30 dni. Usługa ta jest odpłatna, dlatego warto zaznajomić się z kosztami wcześniej. Jeśli pojawi się jakikolwiek problem z uregulowaniem pożyczki,a powyższa usługa nie jest już dla nas dostępna, firma oferuje swoją pomoc w tym zakresie. Dział Windykacji dostępny pod numerem 22 349 94 12, pomoże klientowi wypracować indywidualnie dopasowany plan chwilówki, w taki sposób, aby ani firma ani klient nie poniósł żadnego uszczerbku finansowego. Jest to metoda polubowna, ponieważ w przypadku całkowitego zaniechania spłaty, klienta czekają nieprzyjemne konsekwencje nie tylko w postaci obniżenia wiarygodności i zdolności kredytowej, lecz również dodatkowe odsetki karne, doliczone do kosztu całkowitego, jaki ponosi klient. W przypadku braku starań ze strony zadłużonego, firma jest zmuszona najpierw wszcząć postępowanie windykacyjne, a następnie egzekucyjne. Klient również otrzyma negatywny komentarz w bazach danych i będzie widniał jako dłużnik, co może całkowicie zablokować jego możliwości finansowe w przyszłości.
Odpowiedzialne pożyczanie
Na stronie internetowej Kuki.pl widnieje zakładka dotycząca odpowiedzialnego pożyczania. Dowiemy się tam między innymi, że pomimo krótkiego okresu spłaty i porównując do banków, niewielkich kwot, również możemy wpaść w spiralę zadłużenia, dlatego odpowiednio wcześniej warto przemyśleć na jaki cel bierzemy dodatkowe pieniądze. Przykładem, gdzie wzięcie natychmiastowej pożyczki nie jest dobrym rozwiązaniem jest sytuacja, w której klient zamierza wykorzystać pożyczkę, aby spłacić inne, długoterminowe zobowiązanie finansowe.